Friday 18 May 2012

Sesungguhnya mereka tidak akan bahagia..

Jangan sesekali menganggap bahawa orang yg hidupnya boros dan suka bermewah-mewahan itu akn berbahagia dalam kehidupannya. Sebab kenyataan sebenarnya, gaya hidup mereka tidak patut dibanggakan.
           Orang yg terlalu mengejar kenikmatan dan keinginan hatinya, tidak peduli halal dan haram, mereka sebenarnya tidak bahagia. Mereka dalam kesempitan, kesedihan dan kegelisahan. sebab setiap orang yg menyimpang dari aturan Allah dan berbuat maksiat tidak akn pernah bahagia selamanya.Ingat..mana mungkin akan wujud kebahagian yg berlandaskan penderitaan orang lain..Allah maha Adil.. :)
          Jangan anda kira bahawa orang kaya yg berlimpah harta dan hidup berlebihan, mereka hidup dalam kebahagiaan dan kegembiraan. Jangan lupa, semakin banyak rezeki yg dikurniakan, semakin berat tanggungjawab yg dipikul. Kita pasti akn disoal..bagaimana kita menggunakan rezeki yg melimpah ruah tersebut? Dimana kita taburkannya?
          Sesungguhnya kebahagian itu ada pada diri anda.. Oleh sebb itu, anda seharusnya memperbaiki diri sendiri.. Perubahan yg dilakukan kerana Allah, tidak akn pernah sia-sia..bahkan Allah pasti akan menghantar org yg baik2 disekeliling anda..beruntunglah anda.. ;)




" bagaimana dapat hidup senang seseorang yang suka menyakiti orang muslim atau menganiayai hamba Allah..?? "







p/s: thank you Allah..4 everything.. im happy spending my time today with my buddies.. :) really have such a great time together..lastly, dont misunderstanding..am single..and not interested in tat kind of relationship..am just waiting for my future husband..the halal one.. ;)


No comments:

Post a Comment